måndag 4 juni 2012

Mardröms nattning..

Asså jag fattar ingenting!
I snart 2 veckor har fröken W sovit oroligt på natten.
Vaknat mycket, varit ledsen ibland otröstlig. Vissa nätter sitter hon vaken i våran säng i 1-2 timmar och "pratar" eller petar på oss eller leker häst sittandes på mig eller pappan. Suck...
Jag älskar min dotter. Mest i hela världen. Men eftersom nattsömnen fram till hon var 1 år var ganska frånvarande var det så skönt när hon äntligen började sova!
Hela nätter eller ibland med ett enda uppvak. Man blev som en ny människa :-)

Så nu för ca 2 veckor sen vände de :-/
Hon är svårsomnad på kvällen(mest att hon behöver gråta lite innan hon somnar vilket är lite jobbigt).
Det går fort, max 5 min men ändå. Ledsamt i mamma hjärtat.

Men det hjälper inte om man står där inne hos henne det blir nästan värre då. Hon behöver få grina lite och böka runt i sängen så somnar hon.
Vet ju att hon besväras av sina kindtänder som bara ploppar fram lite här och där men de känns inte som de "bara" är de.

Man blir oxå väldigt tröstlös själv eftersom man inte vet vad som är fel.. Eller vad man ska göra för att hjälpa sin lilla flicka?

Nu sover hon iaf vilket är skönt för både henne och hennes mamma.
Nu håller vi tummarna att de blir en bra natt!

Så nu säger en något trött mamma God natt!

2 kommentarer:

  1. Maria Adolfsson4 juni 2012 kl. 22:26

    Vi har också haft turbulent med nattning både dag- och kvällstid en period när Valma började på förskolan. Visserligen förstår man varför, men det är ändå frustrerande då vi hade jobbat en hel del tidigare på att hon skulle vara trygg i sin säng och sitt rum. Så huxflux var hon tillbaka i vår säng.

    Sen började hon knöla även när hon sku somna i vår säng och då tröttnade jag/vi (det var mest jag som hade problem) så då fick hon somna i sin säng och jag gick ut ur rummet. Döm om min förvåning när det funkade bäst... alltså blev hon "störd" av att jag var kvar i rummet och sökte inte alls trygghet som jag trodde. Så helt plötsligt hade hon vuxit upp och blivit trygg i att somna själv i sitt rum. Det måste ha hänt när jag blinkade!?!

    Ibland känns det som man inte fattar nånting av vad de försöker förmedla ;)

    Kram från oss!

    SvaraRadera
  2. ja du, dessa tänder verkar inte vara att leka med!
    KRAM

    SvaraRadera