fredag 11 maj 2012

Räkfrossa

Idag är de fredag och fredags mys<3
Denna fredag blev de räkor, nybakad baguette och vin! Jag brukar köpa ett jätte gott vin, vitt och lite bubbligt som heter Gazela. Lätt och friskt och passar bra både som vin till ex skaldjur eller dricka au naturell:)
Mitt bland alla räkor fann vi den minsta kräftan någon av oss sett;) Stackars bebiskräfta. (kolla bilden jämfört med min hand/tumme)
Den slank nog bara med och hade aldrig nån chans.

Annars har dagen varit bra trots att vädret inte visar sig från sin bästa sida såhär i maj. Regn och blåst ger ingen sommar värme direkt.
Jobb för mig imorse följt av lek i sandlådan i full regnutstyrsel för W med en något frusen mamma:)
Vi hann även med en snabbfika hos mamma(mormor).
Jag tog med ett gäng kanelbullar som ja bakade i förrgår som vart mycket uppskattat.

Mamma bjöd lilla fröken på torskrygg med citronsås, små ärtor och potatis och vad tror ni? Hon åt med god aptit! Ungen som hatat allt som stavas
F-I-S-K ha ha.
Men hon är en gourmand tydligen;))

Nu ska jag sippa klart de sista vinet sen blir de sängen:)
Natti natti vänner...


2 kommentarer:

  1. Håhå, tänk för ett år sedan var det andra små räkor vi hade ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi jajemän ;) Och snart har mamma Linda och pappa Daniel en egen liten räka :))

      Radera