söndag 6 maj 2012

Helgen som gick..

Oj nu gick de sådär fort igen som jag alltid tycker de gör. Man längtar så efter fredagen och vips är de söndag igen och snart dags för vardag.

Fredagskvällen var inbokade med lite gott käk och fredagsmys i soffan för mig och sambon..trodde vi.
Våran dotter ville annat. Hon vaknade ca 20 min efter hon somnat för natten (som vi hade trott) och var helt omöjlig att somna om. Efter 40 min gav vi upp, Lillan fick komma upp, soffhänga med mamma och pappa och käka pommes;) Tror ni nån va lite nöjd?!;))

Lördagen bjöd på barnkalas då lilla L har hunnit bli hela 3 år ung. De var ett mysigt litet kalas så man hann prata och umgås med dom som va där. Blir så stressigt annars om de är mycket folk. Barnen lekte och stojade och vår dotters stora idol A var sötare än sötast. Hennes första kommentar när hon såg W var, -"va fin du är idag"! Så sött så man dör =)

Sen hängde W efter henne konstant hela kvällen men de verkade inte bekymra A alls, tvärtom, hon verkade lite stolt;)
Jätte god mat hade Ls mamma fixat som bestod av rotsaker och potatis i ugn, marinerad kyckling och tzatziki! Mums! Efteråt vart de glass med varma hallon.
Ett riktigt toppen kalas med toppen tjejer och killar(min gubbe va ända killen men han vart nog nöjd med de) ;)

Söndagen startade jag med att sovit knappt 1,5 timme under natten, glömde arbetsskorna och handskar påväg till jobbet och fick vända efter halva vägen. Yeah!
Men det gick snabbt på jobbet och på hemvägen tog jag en sväng om mormor med en blomma och kramade på henne lite grann.
Väl hemma sov jag middag med W och när hon vaknade hade jag fått mess från söta Evve med familj som ville ses.

Självklart ville vi de så de blev en grillkväll hos oss med korv m bröd till barnen och samma till oss. Dock lite roligare än "denniskorv" till oss vuxna som bestod av två grillbrickor med 3 olika sorters korv på varje. Den ena mild och den andra lite starkare. Gott va de;)
Sen åkte dom hem, min söta tjej stöp i säng och nu sitter jag här i soffan och slappar. Snart blir de sängen för mig med efter nattens brist på sömn.
Natti natti

(skriver inte ut namn ännu förrän ja fått ok från vederbörande att de är ok)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar