söndag 6 maj 2012

Från grått till ljusrosa

I min gamla blogg berättade jag vid flera tillfällen hur mycket jag saknade min gamla lägenhet och framförallt området där vi bodde.
Jag hade bott ca 10 år i och omkring området där vi bodde och hade svårt att skiljas när vi bestämdes oss för att de va dags att bli vuxna. Vi köpte bostadsrätt med altan i utkanten av stan i ett barnvänligare område.
Då var lilla fröken fortfarande i magen när flytten gick av stapeln och de har tagit mig ända tills nu att börja trivas.

Visst jag saknar fortfarande närheten till allt som vår gamla läg erbjöd. 10 min in till stan, affärer och resturanger runt hörnet och gångavstånd till de mesta. Men... Det börjar ljusna:)
Mitt hjärta som var gråfärgat bara av tanken att vi skulle bo här i flera år framöver börjar så smått bli ljust rosa och tillochmed lite rött på sina ställen;)

Jag börjar njuta av den underbara naturen, lugnet, djurlivet(såg en räv imorse) och framförallt min underbara altan! Den är underbar när solen tittar fram. W kan spatsera omkring alldeles själv med sin lilla vattenkanna och greja utan att man behöver springa efter hela tiden. När hon blir lite större har hon stora gräsmattor och skog att härja i och framförallt nästan bilfritt.

Alldeles nyss på kvällpromenaden med vovven passade jag på att foto all härlig grönska och lummighet där jag bor..
Varsågod och njut av lite vår på bild;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar