onsdag 23 maj 2012

Gamla vänner rostar aldrig

När jag växte upp hade vi ett lantställe. Det låg mellan fjällbacka och hamburgesund. Första året vi hyrde "vårat" vita hus med blåa knutar var jag inte mer än 4 år.
Huset var alldeles lagom stort med två sovrum, kök och vardagsrum. Vi hade tv men fick bara in 1,2 och 4(om fyran fanns då??)

Dom som hyrde ut huset hette Irma och Åke och var ett äldre par(tyckte jag som 4 åring men då va väl alla som inte va som mamma och pappa gamla haha).
Detta var Åkes föräldrar hem och låg beläget mittemellan deras nuvarande hus och deras dotter Anettes med familj.

Gud vad jag älskade det stället.
Där spenderade jag mina sommrar( och många andra lov), pussade min första kille, drack min första öl och stortrivdes.
Anettes 4 pojkar blev som mina bröder och vi busade, skrattade, bråkade och slogs;) Som syskon gör.

Irma och Åkes dörr stod alltid öppen och kom man ner bjöds det på hembakta bullar och kakor och glass!
Vi hängde där en del kan man säga. Dom blev som mina xtra morföräldrar.
Tyvärr gick Irma bort för inte så längesen och det känns väldigt tomt utan henne. Åke klarar sig väldigt bra trots gikt i benet och lite ålderskrämpor. Lagar tillochmed egen mat:)

Vi försöker ses så ofta de går men det är inte det lättaste att få ihop;)
Men idag så<3
Sist vi såga såg jag ut att spricka och hade knappt 6 veckor kvar tills Wilmis skulle komma.
Anette fyllde 50 och firades med pompa och ståt:D
Just idag kom Åke och Anette ner till mamma för att fika. Det var första gången som dom träffade Wilmis och Åke blev så rörd att han fick tårar i ögonen<3
Det som är så härligt är att det känns som det var igår vi sågs. Alla pratar och babblar och det är sån härlig varm stämning.. Så familjärt!!
Jag saknar dom så mycket och hoppas vi kan få till en träff så mina "brorsor" får träffa min lilla och vem vet kanske få till en härlig grillkväll?;)
Anette och Åke hade varit så söta och köpt med sig en blomma till mig och en hink med spade,bakform och bananer till W..
En härlig eftermiddag med så underbart fina vänner<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar