tisdag 15 maj 2012

Akut tandläkartid för Wimsan

Åh vilket snöpligt slut på en sån bra förmiddag:)

Idag var vi på öppna förskolan jag och W.
Vi visste att Carro och hennes lille skulle dit plus att Bianca ville oxå haka på. Vi var där runt 10 snåret och efter lite bus och lek med Biancas tös(plus systerdotter Lorena) vart de sångstund.
Vet inte vilka som hade roligast, mammorna eller barnen men jag uppskattar dom där sångstunderna väldigt mycket:)

Efter den dök syrran och Jonte in och sen vart busandet i full gång. De åktes rutschkana, bobbycar, lektes med dockor och byggdes koja.
Det serverades även käk(gör alltid de på tis) så för en liten peng får man äta god hemlagad mat. Korvstroganoff med pizzasallad serverades de idag. Alla va nöjda med de och åt för fullt!
När alla var mätta och belåtna var klockan rätt mycket, alltså dags för middags lur.
Jag och Wimsan passade på att leka en sista sväng innan öf stängde.
Då hände det!

W skulle parkera sina små söta fötter i en pytteliten dockvagn/gåvagn och välte! Trots att ja tyckte jag flög fram hann ja inte rädda henne.
Nappen i munnen och när jag plockar upp mitt lilla gryn, får ur nappen så ser ja att hon blöder ganska kraftigt plus att hon hade en blodblåsa i munnen:((

Ja tänkte att hellre kolla en gång för mycket än en gång för lite. Eftersom tandläkaren ligger jätte nära gick jag dit så dom fick ta sig en kik.
De såg bra ut, tänderna var inte lösa men "stroppen" mellan överläppen och framtänder hade förmodligen gått av:(
Dom sa att ja skulle anmäla de till försäkringen utifall nåt händer i framtiden.
Så fick en återbesöks tid om ett par veckor bara för att kolla att allt fortfarande är ok:)
Tänk så de kan gå.. Tur i oturen med andra ord..
Bilderna är uppifrån sett
*Lorena
*Wimsan
*Alexis

2 kommentarer:

  1. Bilderna är i helt fel ordning:/
    Alexis
    Lorena
    Wimsan

    SvaraRadera
  2. Stackars lilla Wilma :(. Tur att inget gick sönder i alla fall.
    Kram på er!

    SvaraRadera