lördag 19 maj 2012

Tradera trubbel

Asså jag var med om den knasigaste grejen nånsin på Tradera häromdagen.
Jag hade hittat en paraplysulky som jag skulle buda på (Chicco liteway) men ett lågt utropspris(de va 2:a veckan den gick om och hon hade sänkt utropet med ca 300:-).
Jag låg och lurade i vassen som jag alltid gör och inväntar med att lägga bud tills de är dom sista skälvande minuterna.
Sisådär 4 timmar innan mailade jag henne som hade auktionen bara för att kolla nåt angående vagnen, minns inte vad.
Får till svar:- Den är SÅLD!
VA?? Såld kan den väl inte vara då den är inte är klar förrän om 4 tim!!
Mailar igen och hon meddelar att den redan är skickad utomlands plus att hon lagt till de i objektsbeskrivningen att den är såld.. Öhh jaha, och då tror hon att de är lugnt eller?!
Enligt traderas regler får du absolut inte sälja utanför tradera OM du har en pågående auktion och absolut INTE innan auktionen är klar såklart!!

När jag mailade med henne första gången för att fråga om vagnens skick märkte jag att hon skrev lite dålig svenska och var inte säker på att hon hade förstått mina frågor ordentligt.
Blir ju lätt missförstånd om någon av nån anledning inte förstår så jag kollade även hennes omdömen.
Bara ett negativt och de hade med en varas skicka att göra så det verkade inte så farligt. Dom övriga ca 40 var positiva och då kände jag att de är nog helt safe att buda.

Hur som helst så efter att jag mailat med henne gick jag in och kollade auktionen och mycket riktigt där fanns ett tillägga att vagnen var såld(insåg ju dessutom att det fanns fler människor som skulle bli riktigt lacka eftersom de fanns bud på vagnen) så jag kontaktade henne igen och försökte förklara att tradera har regler och följer man inte dom så blir man avstängd. Dessutom eftersom de redan fanns bud så skulle ju någon bli mycket besviken över att inte få "sin" vagn som man tror sig köpt.

Hon svarar då med att hota mig, på väldigt dålig svenska, men de jag förstod var att hon hade separerat med en idiot och hon var i behov av pengar. Hon ifrågasatte hur jag kunde vara mamma(va de nu har med saken att göra)och inte förstå att detta var HENNES auktion som hon gjorde vad hon vill med?!
Jag skulle dessutom "akta mig" med massa !!! efter.
As garvade och insåg att denna kvinna är ju inte riktigt 100 och nöjde mig bara med att det säkert kommer bli en massa upprörda människor och hon blir säkert avstängd.

Så man ska se upp.. Jag har gjort massor av affärer på Tradera, både sålt och köpt, men då och då dyker de upp nån stålle..
Anmälde annonsen till granskning så kollar dom iaf upp den och då ser dom ju att hon klart och tydligt "erkänt" att den är såld och då är de ju inget snack...
Hoppas hon som vann vagnen oxå anmäler så vi får bort såna här skojare från Tradera.
Inte ok ....


2 kommentarer:

  1. Ja ibland råkar man på riktiga puckon! Denna människa verkar ju inte klok! Hoppas hon blir avstängd. Jag har ju haft lite otur. En overall som aldrig kom, och två köpare som inte betalade. Men har köpt mkt också som aldrig strulat så jag ska inte klaga :-) Hoppas du å familjen mår bra! Kram

    SvaraRadera
  2. Så overallen du berättade om kom aldrig??:/ Du gav väl negativt omdöme då? Folk är lite dåliga på de märker man för dom vill inte få egna dåliga omdömen(som oftast blir mot reaktionen av dom som fått negativt). Men de hjälper ju oss andra att inte buda på deras auktioner.. Nu får vi se hittade en vagn på blocket så ev blir de den. Har ni kvar eran Emmaljunga eller?:) Hoppas ni mår bra Nina kramis

    SvaraRadera