tisdag 22 maj 2012

Hjärtultraljud

W föddes med 2 små hål i mellanväggen i hjärtat. Det hördes på nyföddhets kontrollen och vi gjorde ultraljud första gången när hon bara var ett par dagar gammal.

Det andra gjordes när hon var 3 mån.
Nu har hon hunnit bli nästan 16 mån
och de va dags för koll igen.
W var super duktig. Hon fick sitt/ligga och dom fästa 3 små elektroder. En på magen och en på varje arm.
Sen gjordes ultraljudet medans hon kikade lite på tv samtidigt som hon faktiskt vart ganska intresserad av vad som hände på skärmen bredvid henne.
Skönt var iaf att de ena hålet växt igen och de andra var pyttelitet.
Så nu ska hon inte kollas förrän hon är 2,5 år nästa gång.
Mitt lilla hjärta, skönt att de gick så bra:))
Bjuder på en badbild såhär i sommarvärmen.

3 kommentarer:

  1. Maria Adolfsson22 maj 2012 kl. 21:15

    Åh, vilken härlig pool!! :D

    SvaraRadera
  2. Maria Adolfsson22 maj 2012 kl. 21:15

    haha, och skönt att det gick bra på ultraljudet! ;) (jag blev så exhalterad när jag såg poolen)

    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Poolen fick jag av min granne som hade tänkt att slänga(!!) den...
    Jag tänkte samma som du, vilken cool pool =)
    Finns massa kul att busa med, den är liksom uppbyggd på samma sätt som ett babygym ;)
    Kram

    SvaraRadera